søndag 9. august 2009

Vil legga ut oppskrifta på denne Saupkaka, som eg smakte når eg var heima på Moster på ferie (eg syns den var kjempegod). Kaka er så enkel at "selv far" kan laga den (iallefal min pappa) Ingredienser
1 liter kulturmelk
600 gr sukker
200 gr margarin
650 gr kveitemjøl
5 ts natron
6 ts kakao

Smelt margarinen og rør samman alle ingrediensane.
Ha røra i ei langpanne og steik i 30-40 min, midt i ovnen på 180 grader.

Fyll:
200 gr firkløver
1 dl fløyte
100 gr margarin
2 dl melis

Smel smøret, ha i melisen og rør rundt til det er blitt varmt, brekk firkløveren og ha den oppi, når det har smelta, rør inn fløyten.

2 kommentarer:

  1. Hei du:)

    Nam nam, den så veldig god ut du. Nå har vi endelig fått skaffet oss fryser, den ble plugget i for 3 in siden. Så til uka skal jeg prøve meg på denne oppskrifta og fryse til du kommer på barselbesøk;)

    Klem Sylvia og knerten

    SvarSlett
  2. Mmmmm... den så utrolig fristende ut! :) Du må bare komme hit og bake den, hehe! Glad i deg!

    SvarSlett