lørdag 5. september 2009

Årets "kolleksjon"

Det er ikkje til å tru, eg er ferdig med årets kolleksjon allerede, i fjord blei eg aldri ferdig (og resultatet var at svogeren min fekk ikkje sokkar, men fortvil ikkje, det var ditt par eg strikka først når eg begynte på neste års kolleksjon i januar). "Kolleksjonen" består av sokkar i str 35-45 som eg gir til familie og venner til jul.

Sidan eg er så tidli ferdig i år, og ingen store prosjekt i tankane, trenge eg fleire å strikka til. Legg inn eit innlegg, eller send meg ein mail på oddbfurre@gmail.com . Skulle det vara noko anna du har lyst på, eller kunne tenke deg å gi videre, frå bloggen min, kan du gjera det på samme måte.

Ha ein fin lørdag!

11 kommentarer:

  1. Imponerende! Har ikke begynt å tenke på jula en gang, virker sååå langt borte ;) hi hi! Veldig fin sokker! Har en forkjærlighet for tovede tøffler jeg da, så er det det går i i julegaver her :p

    SvarSlett
  2. Så koselig at du la igjen kommentar på bloggen min :) Selvfølgelig kommer jeg og ser på din da! Utrolig imponerende med alle de sokkeparene... Bra med en påminnelse om at det snart er jul. Jeg klarte å få til noen hjemmestrikkede gaver i fjor - så jeg har jo et mål om å få til det i år også. (Det er bare det at noen år har det vært andre prosjekt som har tatt tida... hehe.)
    Stikker sikkert innom bloggen din igjen. Du får ha en god søndag du også :)

    SvarSlett
  3. Hei og takk for koselig kommentar i bloggen min. Her var det mye flotte sokker du! Så heldige de er som får slike fine julepresanger. Og ferdig i så god tid før jul da, jammen er du flink :-)

    SvarSlett
  4. SV: Det er kipt å være syk da! det verste er jo virus, får liksom ikke gjort noe med det :p jeg finner faktisk ikke igjen oppskriften på dem, og de tøflene som ikke er gitt bort er hjemme hos foreldrene mine :) tar de mest på "feelingen" ;) har du ei mailadresse kan jeg jo maile deg "feelingen" hvis du vil :)

    SvarSlett
  5. Hei og tusen takk for fine kommentarar, blir så glad når eg ser det er komt kommentarar :)
    Netta Marie, du kan bruke mailadressa over: oddbfurre@gmail.com, og tusen takk!

    Oddbjørg

    SvarSlett
  6. Hei! Velkommen til oslo og strikkekafeen vår.
    Vi er en gjeng i alle aldre og med masse forskjellig kunnskap, så det er alltid noen å spørre om du vil lære noe nytt.

    Av og til tar vi med bøker eller garn for å bytte, vise frem, lager små konkurranser osv. Så om du har noen ideer til hva vi kan finne på må du gjerne foreslå noe.

    Noen av oss driver også med strikke-tagging, og dekorerer byen med jevne mellomrom.

    Så da venter vi bare på at du dukker opp!
    :-)
    hilsen kaos

    SvarSlett
  7. Hei:)! Koselig med kommentar hos meg:)
    Faktisk så er jeg på utkikk etter nye koselige raggsokker til meg selv i str 38-39, men er ingen strikker...Kunne jeg bestilt to par hos deg, feks i rosa? Hva tar du evt for et par?
    Elisabeth

    SvarSlett
  8. Hei
    Eg vil strikka sokkar til deg, tenkte på 60 kr paret (viss du syns det høyres greit ut), så då blir det ca 150 for å få det i postkassen din.
    Eg stikke i ein litt tjukk trå (pinne 3.5), men syns sokkane blir varme og gode å ha på. Vil du ha i den rosafargen som er oppi venstra hjørna på bildet? (to like på siden av kvarandre, og på siden av eit par gul/grøne).

    Legg inn ein kommentar, eller send meg ein mail, så sette eg igong.

    Ha ein fin dag!
    Oddbjørg

    SvarSlett
  9. Hei igjen:) 60kr paret er supert:)
    Tenkte kanskje at jeg vil ha et par i den lyseste rosafargen; de høyt oppe i midten på bildet, med litt lillatoner i? Også kunne jeg tenke meg det andre paret i svart eller mørk grå. Går det an? Greit å ha forskjellig farger til ulik bruk:)

    Tusen takk for hjelpen!

    SvarSlett
  10. Så fine, du har vært kjempeflink! Det er så flotte gaver å få:) Du spurte om oppskriften på sjokoladekakene mine, det er rett og slett ferdigmiks fra toro:) langpanne sjokoladekake. Den er veldig god, så der "jukser" jeg litt:) Klem fra silje.

    SvarSlett
  11. Så mykje fine sokkar du lagar!
    TAkk for koseleg helsing på bloggen. Ang. spørsmålet ditt om lim, så må eg seie meg einig i at panduro sin lim er blandt favorittane. Elles vekslar eg litt mellom RX (mest til foto), lim-roller (viss eg er redd for at det skal bølge seg), og div. klebelappar, samt dobbeltsidig teip. Nille har ein type som er nokså brei og ikkje kostar så mykje:)

    SvarSlett