søndag 14. februar 2010

Sweet and sour smothie

Sweet and sour smothie, eller rødbet smoothi som kalla den.
Dette trenge du:
2.5 dl nypressa appelsinsaft (3 appelsiner)
175 gr kokt rødbet (kok den i 30 min)
5 ss yoghurt naturell
1.5 dl vann
Ha appelsinsaft, opphakka rødbet og yoghurteren i blenderen, og tilsett vatnet. Kjør blenderen til ingrediensane er godt blanda og konsistensen er jevn.
Var spent på korleis denne smoothen kom til å bli, alternative ingrediensar i forhold til ka eg pleie å ha i ein smoothie, men den ble god. Og som eg har skreve om før, har eg store planar om å prøva alle smoothiane i smoothie kokeboka mi, må eg skriva kommentarar, og då vil den få karakternen 5-. Ved å drikka dette fylle ein på jernlagera i kroppen og styrke imunforsvaret.
Men ein skal ha "respekt" for rødbeten, de er enormt med farge i den. Når eg gjekk på hotell og næringsmiddelfag hermetiserte eg rødbetar. Kokkekleda eg hadde på meg den dagen blei aldri kvite igjenn, tiltross for at eg prøvde å klora dei 5 gongar. Men med denne historien i bakhove og litt forsiktighet blei det ingen varige tegn på denne smoothien.

1 kommentar:

  1. Hallo :) Kom på nå at du lurte på hvordan den sminken jeg har kjøpt var. Og jeg ville informere om at jeg synes den er kjempefin. Er veldig enkel å få jevn, klarer det tilogmed uten briller/linser:) Også kjennes det ikke ut som en maske, ikke ser det ut som en maske heller. Får bare litt mer glød liksom, også føler jeg meg litt "air-brushed" hvis du skjønner ;) he he! Har brukt det 4-5 ganger nå, og angrer ikke på kjøpet! Nå skal jeg spare til rougen også!

    Håper dette var bitteitt informativt :) God helg!

    SvarSlett