søndag 2. januar 2011

Jul og nyttårsfeiring

Hei og vell overstått jul og godt nyttår. No er eg tilbake etter julefeiring på Bømlo og romjul og nyttårsferiring i Marokko. Den fine oppsatsen på bilde over har mamma laga. Eg feira jul samen med med nærmaste familie med alder frå 4 mnd. til 84 år, 11 stk totalt. Eg fekk masse fint, pinnakjøtet smakte kjempegodt (holde du til i Sunhordland, er kjøtet frå slaktar Lyngdal i Haugesund absolutt ein anbefaling) og det var både snø og sol alle dagane eg var der.
Marokko turen starta på Gardemoen med ein 5 timars flytur til Marrakech. Me budde på hotell Tichka Salam i to netter. Her såg me på "medinaen", som bestod av tronge smug som hadde all slags håndverk og her den åpne plassen.
Om kvelden var me på ein marokkansk resturang og fekk blant anna denne nydelige kyllingretten. Har kjøpt kokebok, og blir det vellykka, komme eg med oppskrifter seinare.
Til resturangen tok me hestedrosje.
Nam, kjempegode mandarinern rett frå tree...
Dag to starta på solsenga, eg får aldri nok av å kjenna at sola varme:) Etterpå var eg på hammam (kropsskrubb). På ettermiddagen var me i Majorelle hagen, som er eigd av Yves Saint Laurente. Det var mange kaktusar og palmer, men også noken blomster. Marrakeck er veldig tørt, og kan ha temperaturar opp til 50 grader på sommaren.

Og skal da vara, så skal da vara, før middagen var me på hotellet Petter Stordalen feirte bryllupet sitt på. Me måtte lura oss inn, tok på oss da finaste me hadde og guiden vår presenterte oss som norske turoperatørar, ganske morsomt. Me tok ein drink før me returnerte til 3 stjernes hotellet vårt.
Dag tre brukte me 5 timar i buss. 2.5 time til Essaouira og 2.5 time langs kysten til Agadir.
Essaouira er kjent som "paradis" for hippiegenerasjonen og at Torbjørn Egner brukte den som modell for Kardemommeby. Byen hadde som smale smug og flott utsikt utover atlanterhavet.
Marokko er på full fart opp, og er eit populært ferieland. Men eg såg fleire som han her, som måtte tigga for å få til livets opphold.
Nyttårsafta hadde eg ein nydelig dag på stranda, først gåtur langs strandpromenaden, så lunch på italiensk resturang, og så vandretur i bølgeskvulpen. Her vil eg tilbake på badeferie!
Etter ein lang dag ute i sola var eg på pedykyre og manykyre før me satte kurset til nyttårsfeiring heima hos guiden. Som underholdning var det kamelridning og henna maling. Her ser dåke meg i aksjon oppå kamelen (tips, ikkje ha på deg kjole). Guiden vår, Anne Marthe er norsk men har budd i Marokko i 30 år. Huset var nydelig. Arkitektstegna og hadde blant anna hengebenk i stova. Guiden har skreve kokebok, og me fekk noken rettar frå den.
Håpar du og har fått litt lyst å reisa til Marokko no. Eg viste ikkje masse om landet før eg reiste. Men blei positivt overraska over alt landet hadde å by på. Og fekk bevist ein gong for alle, det fins fleire typar arabera. I motsetning til dei eg har truffe i Tunisia og Egypt var dei ikkje masete, men veldig hjelpsomme. Eg skulle kjøpa ei lykt til å ha telys i, det var litt rust på den og eg spurte om dei hadde ei anna. Det hadde dei ikkje, men han fjerna rusten og malte den på nytt mens eg venta (og til ein digresjon, lykta kosta meg 21 kr).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar